Ugrás a fő tartalomhoz Ugrás az elérhetőséghez

Gázszolgáltatás

Elérhetőség:
Cím: 2030 Érd, Kálvin tér 1.
Tel.: 06-80-300-300
Web: http://tigaz.hu
 
Ingyenesen hívható önkiszolgáló ügyfélszolgálat, ügyintéző kapcsolási lehetőséggel: 06-80-180-380
 
Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi idősávokban érhető el:

  • Hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00 – 14:00
  • Szerda: 8:00 – 20:00




Ügyintézéséhez telefonkészüléke nyomógombjai segítségével az alábbi lehetőségek közül választhat:
 

    1. Panaszügyintézés
        1. Mérővel, méréssel, leolvasással kapcsolatos
        2. Ki- és visszakapcsolással kapcsolatos
        3. Igénybejelentéssel, szerződéskötéssel kapcsolatos
        4. Árszabással, számlázással kapcsolatos
         
    2. Információszolgáltatás
        1. Készülékadatokról, mérőleolvasásról
        2. Számlaegyeztetésről, egyenleginformációról
        3. Elosztóhálózat-használati szerződésről
         
    3. Műszaki ügyintézés
        1. Gázigény bejelentés: felvilágosítást kaphat gázigény bejelentésének lehetősége és módja felől.
        2. Műszaki munkák, ki- és visszakapcsolás
        3. Mérőhelyi munkák időpont-egyeztetése

    4. Védendő fogyasztó: tájékozódhat a védendő fogyasztóként történő nyilvántartásba vételről.

    5. Időpontfoglalás személyes ügyfélszolgálati irodába: ügyfeleink személyes ügyintézésének megkönnyítése érdekében előzetes időpontfoglalást biztosítunk valamennyi ügyfélszolgálati irodánkba.

    6. A foglalást elvégezheti online ügyfélszolgálatunkon is!

    7. Üzemzavar elhárítás

 

ÜZEMZAVAR BEJELENTÉS:
Az alábbi telefonos elérhetőségünk kizárólag üzemzavar illetve hibabejelentésre szolgál!

Hibabejelentő telefonszám: 06-80-300-300

Mikor kell mindenképpen hívni az TIGÁZ hibabejelentő telefonszámát?

Az alábbi esetekben azonnal hívja telefonszámunkat:

  • gázszagot érez
  • gázszivárgást, gázömlést észlel
  • gázhiányt tapasztal



Mit tegyen, ha gázszagot érez?

  • Hívjon minket azonnal! Ingyenesen hívható a telefonszámunk. Éjjel-nappal folyamatosan elérhetőek vagyunk a 06-80-300-300 telefonszámon.
  • Kapcsolja ki az összes gázkészüléket! Amennyiben lehetősége van, a mérő előtti fő elzárót helyezze zárt állapotba (abban az esetben, ha a mérő pincében, alagsorban található, ne menjen be ezekbe a helyiségekbe).
  • Nyissa ki az ablakokat, ajtókat! Arra figyeljen oda, hogy a szellőztetést a szomszédos helyiségek elárasztása nélkül tegye.
  • Ne használjon semmilyen elektromos készüléket! Ne változtassa meg az elektromos beendezések állapotát, például ne kapcsolja fel vagy le a villanyt.
  • Ne dohányozzon! Tilos a dohányzás és a nyílt láng használata!
  • Amennyiben pincében, vagy alagsorban érződik a gázszag: Kérjük, várjon az épületen kívül!

 



Mit tegyen, ha gázhiányt tapasztal?

  • Nézze meg, hogy a gázhiányt a többi gázkészüléknél is tapasztalja-e. Amennyiben a többi gázkészülék rendeltetésszerűen üzemel, akkor nem a TIGÁZ által tartott gázszünet okozza a gázhiányt, hanem valószínű a gázkészülék hibásodott meg. Ebben az esetben keressen egy gázszerelőt a javításhoz. A TIGÁZ Zrt. nem jogosult gázkészülék javításra, így gázkészülékének meghibásodását kérjük, ne hozzánk jelentse be. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a helyszínen a gázkészülék meghibásodása igazolódik be és a gázszolgáltatást érintően nem merül fel üzemzavar, akkor Társaságunk hatályos Árközleménye alapján a kiszállás és azzal járó egyéb költségek számlázásra kerülnek.
  • Az összes gázkészüléknél egyszerre észlel gázhiányt. Biztos, hogy meghibásodás történt? Nem csak tervezett gázszünet, vagy üzemzavar miatti gázszünet van az utcában?  Gázszünet keresőnk segítségével megnézheti, hogy jelenleg van-e tervezett gázszünet az Ön környezetében. A folyamatos gázszolgáltatás biztosítása érdekében időszakonként karbantartásokra van szükség. A karbantartások biztonságos végrehajtása érdekében elengedhetetlen a gázszolgáltatás szüneteltetése, emiatt kérjük megértését.


Hibabejelentés esetén az alábbi adatokat kérjük, szíveskedjen megadni:

  • A bejelentő neve
  • A fogyasztó neve (amennyiben a bejelentő és a fogyasztó nem azonos)
  • A hiba helye (pl. utcán, gázmérőnél, nyomásszabályozónál)
  • Település
  • Utca
  • Házszám – vagy annak hiányában egyéb ismertető (pl. településről kivezető főút stb.)
  • A meghibásodás jellege (gázszivárgás; gázhiány stb.)
  • Mit tapasztalt (pl. gázszag érezhető a gázmérőnél vagy a nyomásszabályozónál; utcán gázszag érezhető stb.)
  • Gázszivárgás mértéke (pl. időnként lehet érezni; folyamatosan erős gázszag érződik; ömlik a gáz még hangja is van stb.)
  • Veszélyeztet valakit vagy valamit? (utcán közlekedőket, lakóházat, közintézményt stb.)

 



Kérjük, hibabejelentését kizárólag a hibabejelentő telefonszámon tegye meg, mert azon éjjel nappal fogadják a diszpécserek a bejelentést és azonnal tudnak intézkedni. A levélben, e-mailben, ügyfélszolgálati telefonszámon bejelentett hibák csak később – akár napok múlva – jutnak el a diszpécserszolgálatra, így nincs lehetőség azonnali intézkedésre. A diszpécserszolgálattal történő telefonos egyeztetés előnye még, hogy a diszpécser rákérdezhet olyan körülményre is, mely a bejelentőnek nem jutna eszébe, ezáltal a veszélyhelyzet kialakulását nagymértékben lehet csökkenteni.

Mit tegyen, ha égéstermék visszaáramlást tapasztal, vagy ha szén-monoxid mérgezés gyanúja merül fel?

  • Nyissa ki az összes ajtót, ablakot!
  • Mindenkit irányítson ki, vagy vigyen ki a friss levegőre!
  • Amennyiben súlyos tüneteket tapasztal, vagy ájult állapotú személyt talál az ingatlanban, hívja a 112 segélyhívó telefonszámot!

 



Mi az a szén-monoxid?
Szagtalan, láthatatlan, íztelen, zajtalan, nagyon mérgező gáz, mely fosszilis tüzelőanyagok (ide tartoznak: gáz, olaj, fa, benzin, szén) tökéletlen égése során keletkezik.
A szén-monoxid mérgezés tünetei közzé tartoznak fejfájás, émelygés, szédülés, légszomj, összeomlás és eszméletvesztés.

Hogyan készítse fel a fűtési rendszerét a télre?

  • Fontos, hogy a gázkazánját és gázkészülékeit évente gázipari szakember tartsa karban.
  • Helyezzen el szén-monoxid riasztót – rendszeresen ellenőrizze lejárati idejét.



Csalók ellen hogyan tud védekezni?

  • Áll egy gázszerelő az ajtajánál, és azt mondja, hogy otthon hagyta az igazolványát. Mit kellene tennie? Mielőtt beengedné otthonába, hívja a 06-80-300-300-as telefonszámot, hogy ellenőrizze a szerelő azonosságát.
  • A gázszerelő kéri, hogy fizessen a munkáért. Mit kellene tennie? TIGÁZ Zrt.-nél dolgozó szerelő munkatársaink és alvállalkozóink soha nem kérnek készpénzt az elvégzett munkáért. A kérést utasítsa el, és azonnal hívja a rendőrséget!



Álló, hibás fogyasztásmérő bejelentése:
Ha a mérőórája nem működik (nem forog, digitális mérő esetén nem jelez ki semmit), mikor biztosan működik valamilyen gázkészülék a lakásban, akkor valószínűleg elromlott a mérő és nem méri a fogyasztást.
A mielőbbi javítás és a pontos elszámolás érdekében kérjük, haladéktalanul jelezze ezt felénk! Bejelentését a 06-80-180-380 ügyfélszolgálati telefonszámon, illetve a 06-80-300-300 hibabejelentő telefonszámon teheti meg, illetve honlapunkon űrlap kitöltésével is bejelentheti.

Minden jog fenntartva © 2024 Herceghalom Község