Ingyenesen hívható önkiszolgáló ügyfélszolgálat, ügyintéző kapcsolási lehetőséggel
06-80-180-380
Telefonos ügyfélszolgálatunk az alábbi idősávokban érhető el:
- Hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00 órától - 14:00 óráig
- Szerda: 8:00 órától - 20:00 óráig
Ügyintézéséhez telefonkészüléke nyomógombjai segítségével az alábbi lehetőségek közül választhat:
- Panaszügyintézés
- Mérővel, méréssel, leolvasással kapcsolatos
- Ki- és visszakapcsolással kapcsolatos
- Igénybejelentéssel, szerződéskötéssel kapcsolatos
- Árszabással, számlázással kapcsolatos
- Információszolgáltatás
- Készülékadatokról, mérőleolvasásról
- Számlaegyeztetésről, egyenleginformációról
- Elosztóhálózat-használati szerződésről
- Műszaki ügyintézés
- Gázigény bejelentés: felvilágosítást kaphat gázigény bejelentésének lehetősége és módja felől.
- Műszaki munkák, ki- és visszakapcsolás
- Mérőhelyi munkák időpont-egyeztetése
- Védendő fogyasztó: tájékozódhat a védendő fogyasztóként történő nyilvántartásba vételről.
- Időpontfoglalás személyes ügyfélszolgálati irodába: ügyfeleink személyes ügyintézésének megkönnyítése érdekében előzetes időpontfoglalást biztosítunk valamennyi ügyfélszolgálati irodánkba.
- A foglalást elvégezheti online ügyfélszolgálatunkon is!
- Üzemzavar elhárítás
Az alábbi telefonos elérhetőségünk kizárólag üzemzavar illetve hibabejelentésre szolgál!
Hibabejelentő telefonszám: 06-80-300-300
Mikor kell mindenképpen hívni az TIGÁZ hibabejelentő telefonszámát?
Az alábbi esetekben azonnal hívja telefonszámunkat:
- gázszagot érez
- gázszivárgást, gázömlést észlel
- gázhiányt tapasztal
Mit tegyen, ha gázszagot érez?
- Hívjon minket azonnal!
Ingyenesen hívható a telefonszámunk. Éjjel-nappal folyamatosan elérhetőek vagyunk a 06-80-300-300 telefonszámon.
- Kapcsolja ki az összes gázkészüléket!
Amennyiben lehetősége van, a mérő előtti fő elzárót helyezze zárt állapotba (abban az esetben, ha a mérő pincében, alagsorban található, ne menjen be ezekbe a helyiségekbe).
- Nyissa ki az ablakokat, ajtókat! Arra figyeljen oda, hogy a szellőztetést a szomszédos helyiségek elárasztása nélkül tegye.
- Ne használjon semmilyen elektromos készüléket!
Ne változtassa meg az elektromos beendezések állapotát, például ne kapcsolja fel vagy le a villanyt.
- Ne dohányozzon! Tilos a dohányzás és a nyílt láng használata!
- Amennyiben pincében, vagy alagsorban érződik a gázszag: Kérjük, várjon az épületen kívül!
Mit tegyen, ha gázhiányt tapasztal?
- Nézze meg, hogy a gázhiányt a többi gázkészüléknél is tapasztalja-e.
Amennyiben a többi gázkészülék rendeltetésszerűen üzemel, akkor nem a TIGÁZ által tartott gázszünet okozza a gázhiányt, hanem valószínű a gázkészülék hibásodott meg. Ebben az esetben keressen egy gázszerelőt a javításhoz. A TIGÁZ Zrt. nem jogosult gázkészülék javításra, így gázkészülékének meghibásodását kérjük, ne hozzánk jelentse be.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben a helyszínen a gázkészülék meghibásodása igazolódik be és a gázszolgáltatást érintően nem merül fel üzemzavar, akkor Társaságunk hatályos Árközleménye alapján a kiszállás és azzal járó egyéb költségek számlázásra kerülnek.
- Az összes gázkészüléknél egyszerre észlel gázhiányt. Biztos, hogy meghibásodás történt? Nem csak tervezett gázszünet, vagy üzemzavar miatti gázszünet van az utcában?
Gázszünet keresőnk segítségével megnézheti, hogy jelenleg van-e tervezett gázszünet az Ön környezetében. A folyamatos gázszolgáltatás biztosítása érdekében időszakonként karbantartásokra van szükség. A karbantartások biztonságos végrehajtása érdekében elengedhetetlen a gázszolgáltatás szüneteltetése, emiatt kérjük megértését.
Hibabejelentés esetén az alábbi adatokat kérjük, szíveskedjen megadni:
- A bejelentő neve
- A fogyasztó neve (amennyiben a bejelentő és a fogyasztó nem azonos)
- A hiba helye (pl. utcán, gázmérőnél, nyomásszabályozónál)
- Település
- Utca
- Házszám - vagy annak hiányában egyéb ismertető (pl. településről kivezető főút stb.)
- A meghibásodás jellege (gázszivárgás; gázhiány stb.)
- Mit tapasztalt (pl. gázszag érezhető a gázmérőnél vagy a nyomásszabályozónál; utcán gázszag érezhető stb.)
- Gázszivárgás mértéke (pl. időnként lehet érezni; folyamatosan erős gázszag érződik; ömlik a gáz még hangja is van stb.)
- Veszélyeztet valakit vagy valamit? (utcán közlekedőket, lakóházat, közintézményt stb.)
Kérjük, hibabejelentését kizárólag a hibabejelentő telefonszámon tegye meg, mert azon éjjel nappal fogadják a diszpécserek a bejelentést és azonnal tudnak intézkedni. A levélben, e-mailben, ügyfélszolgálati telefonszámon bejelentett hibák csak később - akár napok múlva - jutnak el a diszpécserszolgálatra, így nincs lehetőség azonnali intézkedésre. A diszpécserszolgálattal történő telefonos egyeztetés előnye még, hogy a diszpécser rákérdezhet olyan körülményre is, mely a bejelentőnek nem jutna eszébe, ezáltal a veszélyhelyzet kialakulását nagymértékben lehet csökkenteni.
Mit tegyen, ha égéstermék visszaáramlást tapasztal, vagy ha szén-monoxid mérgezés gyanúja merül fel?
- Nyissa ki az összes ajtót, ablakot!
- Mindenkit irányítson ki, vagy vigyen ki a friss levegőre!
- Amennyiben súlyos tüneteket tapasztal, vagy ájult állapotú személyt talál az ingatlanban, hívja a 112 segélyhívó telefonszámot!
Mi az a szén-monoxid?
Szagtalan, láthatatlan, íztelen, zajtalan, nagyon mérgező gáz, mely fosszilis tüzelőanyagok (ide tartoznak: gáz, olaj, fa, benzin, szén) tökéletlen égése során keletkezik.
A szén-monoxid mérgezés tünetei közzé tartoznak fejfájás, émelygés, szédülés, légszomj, összeomlás és eszméletvesztés.
Hogyan készítse fel a fűtési rendszerét a télre?
- Fontos, hogy a gázkazánját és gázkészülékeit évente gázipari szakember tartsa karban.
- Helyezzen el szén-monoxid riasztót - rendszeresen ellenőrizze lejárati idejét.
Csalók ellen hogyan tud védekezni?
- Áll egy gázszerelő az ajtajánál, és azt mondja, hogy otthon hagyta az igazolványát. Mit kellene tennie?
Mielőtt beengedné otthonába, hívja a 06-80-300-300-as telefonszámot, hogy ellenőrizze a szerelő azonosságát.
- A gázszerelő kéri, hogy fizessen a munkáért. Mit kellene tennie?
TIGÁZ Zrt.-nél dolgozó szerelő munkatársaink és alvállalkozóink soha nem kérnek készpénzt az elvégzett munkáért. A kérést utasítsa el, és azonnal hívja a rendőrséget!
Álló, hibás fogyasztásmérő bejelentése:
Ha a mérőórája nem működik (nem forog, digitális mérő esetén nem jelez ki semmit), mikor biztosan működik valamilyen gázkészülék a lakásban, akkor valószínűleg elromlott a mérő és nem méri a fogyasztást.
A mielőbbi javítás és a pontos elszámolás érdekében kérjük, haladéktalanul jelezze ezt felénk! Bejelentését a 06-80-180-380 ügyfélszolgálati telefonszámon, illetve a
06-80-300-300 hibabejelentő telefonszámon teheti meg, illetve honlapunkon
űrlap kitöltésével is bejelentheti.